facebook

Regeneracja przekładni kierowniczej,
maglownicy

Po czym rozpoznać uszkodzoną maglownicę
Tak jak w przypadku wszystkich innych części i mechanizmów, również przekładnia kierownicza może ulec uszkodzeniu. Istnieje wiele symptomów świadczących o tym, że konieczna może być regeneracja maglownicy. Do najczęstszych objawów uszkodzenia tego elementu zaliczyć można wyciekający olej, ubytki oleju w zbiorniczku wspomagania, wycieki z zaworu sterującego maglownicy, luz w układzie kierowniczym lub stuki.

Lampka ostrzegawcza powinna się zapalić Państwu również wtedy, kiedy zauważalne są trudności przy manewrowaniu pojazdem. Wyczuwalne z łatwością drgania kierownicy, blokowanie się jej i trudności z odbijaniem przy skrętach, ciężej chodzące wspomaganie lub jego brak – jeśli podczas użytkowania pojazdu zwrócą Państwo uwagę na któreś z tych nietypowych sytuacji, istnieje prawdopodobieństwo, że profesjonalna regeneracja przekładni kierowniczej może być potrzebna.

Przekładnia kierownicza hydrauliczna
Do jednej z podstawowych usług firmy TOMAG Polska należy profesjonalna regeneracja przekładni kierowniczych, potocznie zwanej również maglownicą. To element służący do zapewnienia odpowiedniego przełożenia kinematycznego i dynamicznego i właściwej charakterystyki sprawności mechanizmu kierowniczego w pojazdach. Dlatego właśnie musi wyróżniać się niezawodnością. Dokonujemy regeneracji przekładni różnych rodzajów.

W większych pojazdach i autobusach maglownica ma zazwyczaj konstrukcję śrubową. Rozdzielacz sterujący podczas uruchamiania kierownicą reguluje ciśnienie oleju i kieruje płyn, w zależności od kierunku skręcania kół, na jedną lub drugą stronę tłoka. Ciśnienie oleju przesuwa tłok i tym samym uruchamia połączone z nią drążki kierownicze w czasie obracania koła kierownicy. Po zatrzymaniu ciśnienie staje się takie same po obu stronach tłoka. Układ po wykonaniu skrętu umożliwia też samoczynny powrót kierownicy do pozycji podstawowej.

W autach osobowych i dostawczych wykonujemy regenerację przykładni ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym . Listwa zębata połączona jest w nich tłokiem maglownicy przesuwającym się w cylindrze siłownika o dwustronnym działaniu. W zależności od kierunku skręcania kierownicy płyn roboczy o regulowanym ciśnieniu doprowadzany jest na jedną lub drugą stronę tłoka, a decyduje o tym obrotowy zawór sterujący, połączony z zębnikiem.

Przekładnia kierownicza elektryczna EPS
System EPS jest znacznie bardziej efektywny w porównaniu ze standardowym wspomaganiem hydraulicznym, gdyż zużywa tylko 10% energii i tylko wtedy, gdy jest ona potrzebna. Ponieważ brak jest zapotrzebowania na energię pochodzącą z silnika pojazdu, system ten pozwala na zaoszczędzenie paliwa. Układ jest montowany w kabinie pasażerskiej samochodu, w innych przypadkach w komorze silnika lub bespośrednio na przekładni kierowniczej.

System oparty na napędzie maglownicy listwowej zintegrowany w jeden zespół, w którego skład wchodzą bez szczotkowy silnik elektryczny, pasek zębaty, zespół przegubu kulowego oraz rolka z łożyskiem. Zintegrowana elektroniczna jednostka sterująca znajduje się przy silniku na przekładni listwowej.

Regeneracja maglownicy w TOMAG Polska
Jeszcze przed przystąpieniem do działania nasi fachowcy dokonują dokładnej weryfikacji przekładni . Pierwszym etapem jest demontaż, potem następuje dokładne mycie, i obróbka powierzchni współpracującch części składowych. Dopiero wówczas można przejść do procesu przywracania parametrów technicznych. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że regeneracja przekładni kierowniczych polega na odbudowie ich właściwości mechanicznych.

Jak wygląda sam proces regeneracji maglownicy przeprowadzany przez nasz zespół? Naszą pracę możemy podzielić na kilka etapów:
- demontaż maglownicy na poszczególne elementy – podczas tego etapu oceniamy stan poszczególnych części i ich zużycie oraz podejmujemy decyzję odnośnie możliwości regeneracji elementów przekładni kierowniczej. Następnie wszystkie elementy zostają dokładnie umyte i wyczyszczone w myjce ultradźwiękowej, wykonujemy piaskowanie i malowanie obudowy. Dodatkowo sprawdzamy także płaszczyznę listwy zębatej i dokonujemy szlifu,
- naprawa poszczególnych podzespołów, przygotowanie i kompletowanie elementów – po przygotowaniu podzespołów maglownicy możemy zająć się naprawą i przeglądem zaworu dystrybucyjnego, przygotowaniu tulei ślizgowych, pierścieni i łożysk oraz wybraniem odpowiednich uszczelnień, oringów i pierścieni,
- montaż podzespołów – regeneracja przekładni kierowniczej kończy się montażem wszystkich wyczyszczonych i odnowionych elementów. Po niej następuje regulacja oraz test ciśnieniowy pod względem szczelności i siły wspomagania, których celem jest potwierdzenie, że naprawa przebiegła pomyślnie.

Zależnie od stanu technicznego przekładni kierowniczej w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych regeneracja maglownicy zajmuje nam od jednego do dwóch dni. W zależności od ilości zepsutych elementów i pracy którą musimy wykonać, ceny za usługę w przypadku samochodów osobowych zaczynają się od 350 zł, w przypadku pojazdów dostawczych i ciężarowych wynosi to odpowiednio od 600 i 1600 zł.

Po prawidłowo przeprowadzonej regeneracji obniżą się nie tylko koszty użytkowania pojazdu, ale także jego negatywny wpływ na środowisko naturalne. Po regeneracji przywracamy stan do parametrów i własności jakie miał produkt nowy.

Wybierając usługi TOMAG Polska mogą mieć Państwo pewność, że regeneracja i naprawa będą przeprowadzone z maksymalną dokładnością. Do naszego warsztatu trafiają przekładnie nie tylko z uszkodzeniami wywołanymi zużyciem się części, ale i uszkodzeniami mechanicznymi, na skutek działania różnorodnych przeciążeń, odkształceń czy zmian strukturalnych.

Regenerowanym przekładniom kierowniczym w firmie TOMAG Polska można zaufać - są odnawiane do standardu identycznego ze standardem nowych przekłani-maglownic i opatrzone gwarancją.


<