facebook

Regeneracja pompy wspomagania

Działanie pompy wspomagania
Aby zrozumieć na czym polega przeprowadzana w TOMAG Polska regeneracja pompy wspomagania należy pokrótce wyjaśnić podstawy działania tego urządzenia. Na UKŁAD hydrauliczny kierownicy składa się cały układ oparty na pompie hydraulicznej. Pracuje on przez cały czas, niezależnie od tego, czy kierownica jest skręcana, czy pozostaje w podstawowej pozycji. Zawór ciśnieniowy pozwala utrzymać wysokie ciśnienie niezależnie od obrotów silnika. W nowszych układach wspomagania za sprawą zastosowania zaworów (servotronic), które przepuszczają płyn zależnie od prędkości jazdy, zmniejsza się ciśnienie w układzie i minimalizuje twardą pracę kierownicy co pozwala lepiej wyczuć auto podczas szybkiej jazdy.

Ze względu na sposób działania, pompy wspomagania zużywają się przy prawidłowym użytkowaniu auta w niewielkim zakresie. Aby tak było należy pamiętać o właściwym poziomie oleju i jego regularnej kontroli. Oprócz pomiarów szczelności połączeń należy sprawdzić działanie całego układu zgodnie z przewidzianymi terminami przeglądów. Przy ewentualnych problemach lub usterkach należy zawsze wymieniać urządzenie w całości.

Konstrukcja urządzeń stosowanych w pojazdach użytkowych pozwala na optymalne wypełnienie komory zasysającej przy zachowaniu dużej wydajności oleju. Płytki usytuowane z boku pokryte są specjalnym materiałem, który gwarantuje idealne właściwości poślizgowe nawet przy długotrwałym użytkowaniu. Wówczas układ zachowuje wysoką sprawność nawet przy dużym ciśnieniu i w wysokich temperaturach.

Regenerowane przez nas pompy wspomagania charakteryzują się: ciśnieniem pracy do 180 bar, dużą sprawnością i cichą pracą. Wyróżniają je niewielkie skoki ciśnienia, mały pobór mocy, długi czas eksploatacji przez odciążenie łożysk, mały ciężar oraz większy zakres temperatury, w której mogą pracować - od -40°C do +135°C.

MODEL ELEKTROHYDRAULICZNY EPHS
Podstawową różnicą w porównaniu z klasycznym, hydraulicznym systemem jest zastosowanie w nim URZĄDZENIA napędzanego silnikiem elektrycznym. Na zespół składają się: zbiornik oleju, silnik elektryczny, pompa hydrauliczna, zawór oraz sterownik. Sterownik układu przetwarza sygnały z różnych czujników i na ich podstawie podejmuje decyzję o włączeniu i prędkości obrotowej. Przekładnia kierownicza ma praktycznie taką samą konstrukcję jak w przypadku wspomagania hydraulicznego. Czujnik skrętu kierownicy może być zabudowany w przekładni lub na kolumnie kierowniczej. Pojazdy wyposażone w układ EPHS posiadają kontrolkę sygnalizującą nieprawidłowe działanie układu. Jeżeli układ działa poprawnie, to kontrolka zapala się na krótko po włączeniu zapłonu, sterownik sprawdza wtedy układ i jeśli nie wykryje usterki, to kontrolka gaśnie.

Regeneracja pompy wspomagania w TOMAG Polska przeprowadzana jest przez fachowców, przy wykorzystaniu oryginalnych części i z zastosowaniem procesów i technologii takich samych, jak w czasie produkcji nowych elementów. Po regeneracji każda część poddawana jest takim samym testom, jak produkt nowy i posiada taką samą gwarancję. Warto również wspomnieć, iż proces ten jest rozwiązaniem korzystnym pod względem ekonomicznym.

Jak wygląda regeneracja?
Dokonywana przez naszą firmę regeneracja pomp wspomagania układu kierowniczego prowadzona jest w oparciu o najsurowsze, restrykcyjne procedury i techniki naprawcze, stosowane przez producentów.

W TOMAG Polska dysponujemy specjalistycznym parkiem maszynowym, a tajże niezbędną wiedzą i doświadczeniem. Do naprawy i regeneracji wykorzystujemy jedynie oryginalne części lub wysokiej klasy zamienniki, pochodzące ze sprawdzonych źródeł. Regenerowane przez nas układy składają się z korpusu, rotoru wraz z łopatkami oraz zaworu regulującego przepływ i ewentualnie zbiornika. Wszystkie elementy najpierw są demontowane i dokładnie oczyszczone. Następnie fachowcy przeprowadzają skrupulatną kontrolę części, podczas której zużyte elementy wymieniane są na nowe, a obudowa poddana zostaje obróbce. Na koniec regeneracji składamy pompy w całość i poddajemy je testom jakościowym zgodnym ze standardami i wymogami jak dla nowego produktu.

Dzięki temu, że regeneracja pomp wspomagania w naszej firmie przeprowadzana jest w tak dokładny sposób elementy po naprawie nie odbiegają jakością i trwałością od nowych, nieużywanych części.