facebook

Regeneracja turbosprężarki / turbin

Firma TOMAG Polska to specjalista w swojej branży. Do zadań przedsiębiorstwa należy profesjonalna regeneracja turbosprężarek w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, wszystkich czołowych producentów:


Regeneracja turbosprężarek przeprowadzana jest przez wykwalifikowany personel na oryginalnych podzespołach, firm Kode, Melett - przy użyciu najnowszych specjalistycznych urządzeń firmy CIMAT. To co wyróżnia firmę TOMAG Polska od innych firm zajmujących się naprawą turbosprężarek jest fakt, że każdy z powierzonych nam elementów poddany jest fabrycznej odbudowie. Wszystkie wewnętrzne podzespoły są wymienione na nowe, co gwarantuje przywrócenie fabrycznych parametrów potwierdzonych wydrukami z pomiarów.


Dysponujemy specjalistycznym sprzętem - doważarka CMT 48 TWIN umożliwia wyważania wirników w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Natomiast wyważarka CMT 48 TWIN zbudowana jest w ten sposób, że w jednej obudowie są zabudowane dwie maszyny: średnioobrotowa CMT 48 TR i wysokoobrotowa CMT 48 VSR. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednym urządzeniu osiągamy kompletne centrum służące do doważania turbin wysokoobrotowych oraz średniobrotowych np. od ciężarówek.

Wyważarka którą wykorzystujemy do regeneracji charakteryzuje się bardzo dużą dokładnością pomiaru i dodatkowymi zaletami m.in. możliwością sprawdzenia szczelności i jakości pracy urządzenia. Część średnio-obrotowa służy przede wszystkim do wyważania dynamicznego w dwóch płaszczyznach wirników turbosprężarek. Ma to istotne znaczenie w pojazdach ciężarowych i dostawczych. Dzięki urządzeniu możliwe jest osiągnięcie bardzo dużej dokładności pomiarów. Wyważarka tego typu stosowana jest wtedy, gdy chcemy sprawdzić, czy przy prędkościach obrotowych zbliżonych do znamionowych, wystąpią dodatkowe zjawiska dynamiczne na wirniku, np. odejście "zimnego" koła z osi wirowania na skutek ugięcia końcówki osi pod wpływem obciążenia. Wyważanie zachodzi w jednej płaszczyźnie korekcyjnej, po stronie "zimnej", przy prędkości obrotowej do 280.000 obrotów na minutę.

Współpracujemy z marką CIMAT, która jako jedyna umożliwia wykorzystanie opatentowanej technologii TurboTest – nowego standardu w regeneracji turbin. Technologia ta to gwarancja optymalnego doładowania turbosprężarki. TurboTest umożliwia nie tylko sprawdzanie, ale i regulację układów zmiennej geometrii. Z jej pomocą dokonuje się także pomiarów wydajności.

Maszyna TURBO TEST pracuje w dwóch trybach - statycznym, który umożliwia regulację przy unieruchomionym wirniku i dynamicznym, który symuluje prawdziwe warunki pracy w pojeździe. W drugim trybie turbina jest smarowana olejem o odpowiedniej temperaturze i ciśnieniu, dzięki czemu jej regulacja może odbywać się na obrotach, których wartość jest wyświetlana. To z kolei umożliwia zmierzenie nie tylko przepływu przez łopatki zmiennej geometrii, ale także, wydajności regenerowanej turbosprężarki. Podczas pomiarów turbina znajduje się w dokładnie takim samym położeniu jak podczas pracy w samochodzie, co pozwala na skuteczną kalibrację nie tylko starszych typów turbosprężarek, ale również tych nowej generacji, które wymagają najbardziej precyzyjnych ustawień.

W urządzeniu TurboTest zastosowane zostały najwyższej klasy podzespoły pomiarowe szwajcarskiej produkcji, których wyroby są instalowane w odpowiedzialnych instalacjach chemicznych, farmaceutycznych i w laboratoriach. Doskonała jakość użytych czujników zapewnia bardzo wysoką dokładność pomiaru i wieloletnią, wytężoną pracę urządzenia.

Kiedy potrzebna jest regeneracja turbosprężarki
Zapewne wielu z Państwa zadaje sobie pytanie, kiedy potrzebna jest regeneracja turbosprężarki i skąd wiedzieć, że element ten wymaga naprawy. Objawy tego, że konieczna może być regeneracja turbin lub turbosprężarki są dość czytelne podczas codziennego użytkowania samochodu. Jednym z najczęstszych symptomów awarii jest spadek mocy silnika i dymienie na czarno , głośna praca turbosprężarki , na konieczność regeneracji turbosprężarki może wskazywać również pojawienie się oleju w układzie dolotowym oraz szarpanie w trakcie przyśpieszenia, które jest najczęstszym objawem blokowania się mechanizmu zmiennej geometrii.

Regeneracja turbospręzarki może być również niezbędna jeśli zaobserwują Państwo gwizd przy zwiększonych obrotach – takie zachowanie się mechanizmu może świadczyć o tym, że uszkodzony został wirnik turbiny lub koło kompresji. Niepokojące mogą być także metaliczne odgłosy, które najpewniej są wynikiem ocierania się wirnika kompresora o obudowę w wyniku zbyt dużego luzu lub złego doważenia. Taka sytuacja świadczy o kompletnym uszkodzeniu turbiny . Objawem uszkodzenia może być też włączanie trybu awaryjnego silnika w czasie dodawania gazu, co jest efektem zatarcia zmiennej geometrii.

Przyczyny uszkodzeń turbosprężarki
Przyczyn uszkodzenia tych elementów może być wiele. Koło kompresji może zostać uszkodzone przez elementy obce. Uszkodzony układ wtrysku paliwa powoduje zbyt wysoką temperaturą przegrzewającą turbinę.

Regeneracja turbiny i turbosprężarki może być również konieczna w wyniku:

  • zanieczyszczonego filtra powietrza,
  • uszkodzonego układu dolotowego powietrza lub układu recyrkulacji spalin,
  • ciśnienia oleju w układzie smarowania na niewłaściwym poziomie,
  • nadciśnienia w misie korbowej,
  • niesprawnego systemu odpowietrzania skrzyni korbowej,
  • utrudnionego spływu z oleju z turbosprężarki,
  • nieumiejętnych prób naprawy turbosprężarki.

Należy zwracać uwagę na jakość oleju . Zbyt długie okresu pomiędzy wymianami oleju mogą mieć negatywny wpływ na turbosprężarkę ponieważ olej ulega zanieczyszczeniu. Takie sytuacje zdarzają się szczególnie często wtedy, gdy używa się oleju niskiej jakości.

Oto, jak wygląda regeneracja turbosprężarki krok po kroku:
1.Oględziny, sprawdzenie obudowy żeliwnej i aluminiowej pod względem uszkodzeń mechanicznych.
2.Rozebranie turbiny na części składowe celem umycia i oczyszczenia, obudowy żeliwne są śrutowane, części aluminiowe są szkiełkowane.
3. Wymiana elementów, takich jak:

  • wirnik,
  • koło kompresji,
  • osłona termiczna,
  • łożyska,
  • uszczelnień gumowych,
  • pierścieni uszczelniających,
  • mechanizm zmiennej geometrii.

4. Zmontowanie rdzenia i wyważenie.
5. Zmontowanie kompletnej turbosprężarki, ustawienie układu regulacji cisnienia doładowania , sprawdzenia wydajności koła kompresji.

Po zakończeniu regeneracji każda turbosprężarka opatrzona zostaje 12- miesięczną gwarancją bez limitu kilometrów. Klientom dostarczamy także wydruki z wyważenia, ustawienia zmiennej geometrii oraz wydajności koła kompresji.

Nasz zespół przeprowadza szybką profesjonalną regenerację turbosprężarek w konkurencyjnych cenach. Tę usługę wykonujemy już od 750 zł.

<